گزارشات و مطالب واحد:
حفاظت اسناد
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
برخی از وظایف حفاظت اسناد عبارت است از:
· طبقهبندی اسناد و مدارک برحسب درجه اهمیت و حساسیت با نظر تهیهکننده سند.
· ایجاد بایگانی منظم موضوعی و پرسنل و تعیین چگونگی نگهداری و حراست از اسناد.
· برنامهریزی و تامین موجبات لازم در زمینه امور حفاظتی اسناد طبقه بندی شده.
· استقرار سیستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مدارک محرمانه.
· تهیه، تنظیم، تکثیر و نسخهبرداری نامههای طبقه بندی شده، دستورالعمل ها با نظر مسئول مستقیم.
· انجام اقدامات لازم در جهت جلوگیری از افشاء غیرمجاز مذاکرات و صورت جلسات.
· تهیه و تنظیم سیستم مطمئن بایگانی، ارسال مراسلات و گردش اسناد.
· دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از سازمانهای مختلف و حراست از آنها براساس مقررات مربوطه.