گزارشات و مطالب واحد:


حفاظت اسناد


تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۷

برخی از وظایف حفاظت اسناد عبارت است از:

·         طبقه‌بندی اسناد و مدارک برحسب درجه اهمیت و حساسیت با نظر تهیه‌کننده سند.

·         ایجاد بایگانی منظم موضوعی و پرسنل و تعیین چگونگی نگهداری و حراست از اسناد.

·         برنامه‌ریزی و تامین موجبات لازم در زمینه امور حفاظتی اسناد طبقه بندی شده.

·         استقرار سیستم مناسب جهت حراست و حفاظت از مدارک محرمانه.

·         تهیه، تنظیم، تکثیر و نسخه‌برداری نامه‌های طبقه بندی شده، دستورالعمل ها با نظر مسئول مستقیم.

·         انجام اقدامات لازم در جهت جلوگیری از افشاء غیرمجاز مذاکرات و صورت جلسات.

·         تهیه و تنظیم سیستم مطمئن بایگانی، ارسال مراسلات و گردش اسناد.

·         دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از سازمان‌های مختلف و حراست از آن‌ها براساس مقررات مربوطه.